PRAVILNIK O PRAVILIMA PONAŠANJA POSLODAVACA I ZAPOSLENIH U VEZI SA PREVENCIJOM I ZAŠTITOM OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU
(“Službeni glasnik RS”, br. 62/2010)
I PREDMET PRAVILNIKA
Član 1
Ovim pravilnikom propisuju se pravila ponašanja poslodavaca i zaposlenih, odnosno
drugih radno-angažovanih lica (u daljem tekstu: zaposleni) u vezi sa prevencijom i
zaštitom od zlostavljanja na radu i u vezi sa radom (u daljem tekstu: zlostavljanje),
odnosno od seksualnog uznemiravanja.
Svi pojmovi upotrebljeni u ovom pravilniku u muškom rodu podrazumevaju iste pojmove
u ženskom rodu.
II PREVENCIJA OD ZLOSTAVLJANJA I ZLOUPOTREBE PRAVA NA ZAŠTITU OD
ZLOSTAVLJANJA
- Obaveze poslodavca
Član 2
Poslodavac je dužan da, radi stvaranja uslova neophodnih za zdravu i bezbednu radnu
okolinu, organizuje rad na način kojim se sprečava pojava zlostavljanja i zaposlenima
obezbeđuju uslovi rada u kojima neće biti izloženi zlostavljanju od strane poslodavca,
odnosno odgovornog lica ili zaposlenih kod poslodavca.
Član 3
Poslodavac je dužan da, radi prepoznavanja, prevencije i sprečavanja zlostavljanja,
sprovodi mere obaveštavanja i osposobljavanja zaposlenih i njihovih predstavnika da
prepoznaju uzroke, oblike i posledice vršenja zlostavljanja.
Poslodavac može da obezbedi obuku, odnosno osposobljavanje određenog
zaposlenog ili zaposlenih za obavljanje posredovanja, kao načina razrešenja spornih
odnosa povezanih sa zlostavljanjem.
Član 4
Poslodavac je dužan da zaposlenom pre stupanja na rad dostavi obaveštenje o zabrani
vršenja zlostavljanja i pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenog i poslodavca
u vezi sa zabranom vršenja zlostavljanja.
Poslodavac je dužan da obaveštenje iz stava 1. ovog člana dostavi i zaposlenima koji
se na dan početka primene Zakona o sprečavanju zlostavljanja na radu (u daljem
tekstu: Zakon), nalaze na radu kod poslodavca – u roku od 30 dana od dana početka
primene tog zakona.
Obaveštenje iz stava 1. ovog člana sačinjava se u najmanje dva primerka, od kojih
jedan primerak zadržava poslodavac, a drugi zaposleni.
Ako zaposleni odbije da potpiše i primi obaveštenje iz stava 1. ovog člana smatra se da
je upoznat sa njegovom sadržinom ako mu je obaveštenje dostavljeno na način i u
postupku propisanom zakonom.
Član 5
Obaveštenje iz člana 4. ovog pravilnika treba naročito da sadrži sledeće podatke:
– da je zakonom zabranjeno i sankcionisano vršenje zlostavljanja, seksualnog
uznemiravanja, kao i zloupotreba prava na zaštitu od takvog ponašanja;
– šta se smatra zlostavljanjem, seksualnim uznemiravanjem i zloupotrebom prava na
zaštitu od takvog ponašanja (pojmovi);
– da se zaštita od zlostavljanja i seksualnog uznemiravanja ostvaruje kod poslodavca (u
postupku posredovanja i postupku utvrđivanja odgovornosti zaposlenog) i pred
nadležnim sudom;
– da zaposleni koji smatra ili sumnja da je izložen zlostavljanju ili seksualnom
uznemiravanju, pre obraćanja sudu, treba da se obrati nadležnom licu ili licima kod
poslodavca za zaštitu od takvog ponašanja, a zaposleni koji smatra da je izložen
zlostavljanju ili seksualnom uznemiravanju od samog poslodavca, može da se
neposredno obrati sudu za zaštitu od takvog ponašanja;
– da će poslodavac učiniti dostupnim podatke o licima ovlašćenim za pokretanje
postupka za zaštitu od zlostavljanja, licu kome se podnosi zahtev za zaštitu od
zlostavljanje i drugim licima koja se mogu uključiti u postupak zaštite od zlostavljanja, i
na koji način;
– da se ne smatra zlostavljanjem, niti može pokretati postupak za zaštitu od
zlostavljanja: u slučaju kršenja prava propisanih drugim zakonima kojima je i
obezbeđena zaštita tih prava (protiv pojedinačnog akta poslodavca kojim se odlučuje o
pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih; u slučaju uskraćivanja i
onemogućavanja prava kao što je pravo na zaradu, dnevni, nedeljni i godišnji odmor i
dr.; u slučaju diskriminatorskog ponašanja po bilo kom osnovu diskriminacije, koje je
zabranjeno i sankcionisano posebnim zakonom i dr.); da se ne smatraju zlostavljanjem
ni: radna disciplina koja je u funkciji bolje organizacije posla; preduzete aktivnosti koje
su opravdane za ostvarivanje bezbednosti i zdravlja na radu i povremene razlike u
mišljenjima, problemi i konflikti u vezi sa obavljanjem poslova i radnih zadataka, osim
ako nemaju za cilj da povrede ili namerno uvrede zaposlenog, kao i druga ponašanja
koja se ne mogu smatrati zlostavljanjem u skladu sa Zakonom o sprečavanju
zlostavljanja na radu;
– da su prava, obaveze i odgovornosti zaposlenog i poslodavca u vezi sa prevencijom i
zaštitom od zlostavljanja propisani Zakonom i ovim pravilnikom, koji su objavljeni u
“Službenom glasniku Republike Srbije”.
Član 6
Poslodavac je, radi ostvarivanja prava na zaštitu od zlostavljanja, dužan da
zaposlenima učini dostupnim podatke o:
1) licu kome zaposleni koji sumnja da je izložen zlostavljanju može da se obrati radi
pružanja saveta i podrške (u daljem tekstu: lice za podršku);
2) licima ovlašćenim za pokretanje postupka za zaštitu od zlostavljanja (predstavnik
sindikata, lice nadležno za poslove bezbednosti i zdravlja na radu, predstavnik
zaposlenih za bezbednost i zdravlje na radu ili odbor za bezbednost i zdravlje na radu);
3) licu kod poslodavaca kome se podnosi zahtev za zaštitu od zlostavljanja;
4) spisku posrednika koji se vodi kod poslodavca.
Ako kod poslodavaca postoje zaposleni koji su osposobljeni za obavljanje
posredovanja, poslodavac može učiniti dostupnim i podatke o tim licima.
Član 7
Radi prevencije zlostavljanja i prepoznavanja zlostavljanja, poslodavac može da odredi
lice za podršku kome zaposleni koji sumnja da je izložen zlostavljanju može da se
obrati radi pružanja saveta i podrške.
Poslodavac može da zatraži mišljenje sindikata o određivanju lica za podršku.
Lice za podršku treba da sasluša zaposlenog, da mu da savet, da ga uputi, informiše i
pruži podršku s ciljem rešavanja sporne situacije.
- Obaveze zaposlenog
Član 8
Zaposleni je dužan da se odazove pozivu poslodavca da se informiše, obaveštava i
osposobljava radi prepoznavanja i sprečavanja zlostavljanja i zloupotrebe prava na
zaštitu od zlostavljanja.
Zaposleni je dužan da se uzdrži od ponašanja koje predstavlja zlostavljanje i ponašanja
koje predstavlja zloupotrebu prava na zaštitu od zlostavljanja.
- Odgovornost zaposlenog
Član 9
Zaposleni koji vrši zlostavljanje, kao i zaposleni koji zloupotrebi pravo na zaštitu od
zlostavljanja, odgovoran je za nepoštovanje radne discipline, odnosno povredu radne
dužnosti, u skladu sa zakonom.
- Opšta pravila ponašanja poslodavca i zaposlenih na radu
Član 10
Poslodavac i zaposleni dužni su da se ponašaju na način kojim se poštuje dostojanstvo
zaposlenih i da nastoje da u dobroj veri poštuju opšta pravila ponašanja na radu, i to:
1) poslodavac treba da nastoji:
– da obezbedi radnu okolinu u kojoj će se poslovi obavljati u atmosferi poštovanja,
saradnje, otvorenosti, bezbednosti i jednakosti,
– da razvija svest kod zaposlenih o potrebi uzajamnog poštovanja, saradnje i timskog
rada u izvršavanju radnih zadataka,
– da pruži dobar primer tako što će se prema svima ponašati ljubazno, sa
dostojanstvom i uz dužno poštovanje,
– da omogući sindikatima da svojim učešćem daju doprinos u osposobljavanju i radu na
prevenciji i sprečavanju zlostavljanja,
– da omogući zaposlenima pravo da iznesu svoje mišljenje, stavove i predloge u vezi sa
obavljanjem posla, kao i da se njihovo mišljenje sasluša i da zbog toga ne trpe štetne
posledice;
2) zaposleni treba da nastoji:
– da se prema drugim zaposlenima i poslodavcu ponaša sa dostojanstvom,
poštovanjem i uvažavanjem,
– da ličnim primerom doprinese stvaranju radne okoline u kojoj nema zlostavljanja na
radu, kao ni ponašanja koje bi moglo da doprinese zlostavljanju na radu, odnosno da
poslove obavlja u atmosferi poštovanja, saradnje, otvorenosti, bezbednosti i jednakosti,
– da svojim učešćem da doprinos u radu na prevenciji i sprečavanju zlostavljanja.
III PONAŠANJA KOJA BI MOGLA DA UKAŽU NA ZLOSTAVLJANJE ILI SEKSUALNO
UZNEMIRAVANJE
- Zlostavljanje i seksualno uznemiravanje
Član 11
Zlostavljanje, saglasno članu 6. stav 1. Zakona, jeste svako aktivno ili pasivno
ponašanje prema zaposlenom ili grupi zaposlenih kod poslodavca koje se ponavlja, a
koje za cilj ima ili predstavlja povredu dostojanstva, ugleda, ličnog i profesionalnog
integriteta, zdravlja, položaja zaposlenog i koje izaziva strah ili stvara neprijateljsko,
ponižavajuće ili uvredljivo okruženje, pogoršava uslove rada ili dovodi do toga da se
zaposleni izoluje ili navede da na sopstvenu inicijativu raskine radni odnos ili otkaže
ugovor o radu ili drugi ugovor.
Zlostavljanje, saglasno članu 6. stav 2. Zakona, jeste i podsticanje ili navođenje drugih
na ponašanje iz stava 1. ovog člana.
Seksualno uznemiravanje, saglasno članu 21. stav 3. Zakona o radu (“Službeni glasnik
RS”, br. 24/05, 61/05 i 54/09), jeste svako verbalno, neverbalno ili fizičko ponašanje
koje ima za cilj ili predstavlja povredu dostojanstva zaposlenog u sferi polnog života, a
koje izaziva strah ili stvara neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.
- Ponašanja od kojih se treba uzdržavati
Član 12
Radi prevencije od zlostavljanja i seksualnog uznemiravanja poslodavac i zaposleni
treba da se naročito uzdrže od:
1) ponašanja koja se odnose na nemogućnost odgovarajućeg komuniciranja, kao što
su:
– neopravdano i namerno onemogućavanje zaposlenog da iznese svoje mišljenje, kao i
neopravdano prekidanje zaposlenog u govoru,
– obraćanje uz viku, pretnju i vređanje,
– uznemiravanje zaposlenog putem telefonskih poziva i drugih sredstava za
komunikaciju, ako to nije u vezi sa radnim procesom i poslom koji zaposleni obavlja,
– druga istovrsna ponašanja;
2) ponašanja koja mogu da dovedu do narušavanja dobrih međuljudskih odnosa, kao
što su:
– ignorisanje prisustva zaposlenog, odnosno zaposleni se namerno i neopravdano
izoluje od drugih zaposlenih tako što se izbegava i prekida komunikacija sa njim,
– neopravdana fizička izolacija zaposlenog iz radne okoline,
– neopravdano oduzimanje zaposlenom sredstva potrebnih za obavljanje posla;
– neopravdano nepozivanje na zajedničke sastanke,
– neopravdana zabrana komuniciranja sa zaposlenim,
– druga istovrsna ponašanja;
3) ponašanja koja mogu da dovedu do narušavanja ličnog ugleda zaposlenog, kao što
su:
– verbalno napadanje, ismejavanje, ogovaranje, izmišljanje priča, širenje neistina o
zaposlenom uopšte i u vezi sa njegovim privatnim životom,
– negativno komentarisanje ličnih karakteristika zaposlenog,
– imitiranje glasa, gestova i načina kretanja zaposlenog,
– ponižavanje zaposlenog pogrdnim i degradirajućim rečima,
– druga istovrsna ponašanja;
4) ponašanja koja mogu da dovedu do narušavanja profesionalnog integriteta
zaposlenog, kao što su:
– neopravdane stalne kritike i omalovažavanja rezultata rada zaposlenog,
– nedavanje radnih zadataka zaposlenom koje nije opravdano potrebama procesa rada,
– neopravdano onemogućavanje zaposlenog da izvršava radne zadatke,
– davanje ponižavajućih radnih zadataka kojih su ispod nivoa znanja i kvalifikacija,
– davanje teških zadataka ili onih koji su iznad nivoa znanja i kvalifikacija;
– određivanje neprimerenih rokova za izvršenje radnih zadataka,
– česta promena radnih zadataka ili neopravdana prekidanja u radu, koja nisu
uslovljena procesom rada,
– neopravdano prekomerno nadziranje rada,
– namerno i neopravdano uskraćivanje ili zadržavanje informacija koje su u vezi s
poslom,
– manipulisanje sa sadržinom i poslovnim ciljevima zaposlenog,
– zlonamerno, odnosno zloupotrebom ovlašćenja davanje radnih zadataka koji nisu u
vezi sa poslovima za koje je zaposleni radno angažovan,
– neopravdana, neosnovana ili prekomerna upotreba kamera i drugih tehničkih
sredstava kojima se omogućava kontrola zaposlenih,
– neopravdano i namerno isključivanje zaposlenog iz obrazovanja, stručnog
osposobljavanja i usavršavanja zaposlenih,
– druga istovrsna ponašanja;
5) ponašanja koja mogu da dovedu do narušavanja zdravlja zaposlenog, kao što su:
– neopravdane stalne pretnje (npr. raskidom radnog odnosa, odnosno otkazom ugovora
o radu ili drugog ugovora) i pritisci kojima se zaposleni drži u stalnom strahu,
– pretnja da će se protiv zaposlenog primeniti fizička sila,
– fizičko uznemiravanje koje nema elemente krivičnog dela,
– namerno izazivanje konflikata i stresa,
– druga istovrsna ponašanja;
6) ponašanja koja bi se mogla smatrati seksualnim uznemiravanjem, kao što su:
– ponižavajući i neprimereni komentari i postupci seksualne prirode,
– pokušaj ili izvršenje nepristojnog i neželjenog fizičkog kontakta,
– navođenje na prihvatanje ponašanja seksualne prirode uz obećavanje nagrade,
pretnju ili ucenu,
– druga istovrsna ponašanja.
- Ponašanja i aktivnosti koji se ne smatraju zlostavljanjem
Član 13
Ne smatraju se zlostavljanjem:
1) pojedinačni akt poslodavca (rešenje, ponuda aneksa ugovora o radu, upozorenje i
dr.), kojim je rešavano o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa,
protiv koga zaposleni ima pravo na zaštitu u postupku propisanom posebnim zakonom;
2) uskraćivanje i onemogućavanje prava utvrđenih zakonom, opštim aktom i ugovorom
o radu, čija se zaštita ostvaruje u postupku kod poslodavca i pred nadležnim sudom
(neisplaćivanje zarade i drugih primanja, određivanje prekovremenog rada suprotno
zakonu, uskraćivanje prava na dnevni, nedeljni ili godišnji odmor i dr.);
3) radna disciplina koja je u funkciji bolje organizacije posla;
4) preduzete aktivnosti koje su opravdane za ostvarivanje bezbednosti i zdravlja na
radu;
5) svako neopravdano pravljenje razlike ili nejednako postupanje prema zaposlenom po
bilo kom osnovu diskriminacije, koje je zabranjeno i u vezi s kojim se zaštita
obezbeđuje u skladu s posebnim zakonom;
6) povremene razlike u mišljenjima, problemi i konflikti u vezi s obavljanjem poslova i
radnih zadataka, osim ako isti nemaju za cilj da povrede ili namerno uvrede zaposlenog
i dr.
- Zloupotreba prava na zaštitu od zlostavljanja
Član 14
Zloupotrebu prava na zaštitu od zlostavljanja, saglasno članu 11. stav 3. Zakona, čini
zaposleni koji je svestan ili je morao biti svestan da ne postoje osnovani razlozi za
pokretanje postupka za zaštitu od zlostavljanja, a pokrene ili inicira pokretanje tog
postupka s ciljem da za sebe ili drugog pribavi materijalnu ili nematerijalnu korist ili da
nanese štetu drugom licu.
IV PRAVILA PONAŠANJA U VEZI SA ZAŠTITOM OD ZLOSTAVLJANJA
- Ponašanje u slučaju sumnje da je izvršeno zlostavljanje
Član 15
Zaposleni koji sumnja da je izložen zlostavljanju treba da se obrati licu za koje sumnja
da vrši zlostavljanje i da mu ukaže na njegovo ponašanje, a u cilju rešavanja sporne
situacije i bez pokretanja postupka za zaštitu od zlostavljanja.
Član 16
Zaposleni koji sumnja da je izložen zlostavljanju treba da se obrati licu za podršku ili
licu kod poslodavca ovlašćenom za podnošenje zahteva za zaštitu od zlostavljanja,
odnosno drugom licu koje uživa njegovo poverenje, radi predočavanja problema i
pružanja saveta o načinu daljeg postupanja i rešavanju sporne situacije.
Lice iz stava 1. ovog člana treba da sasluša zaposlenog, da mu da savet, da ga uputi,
informiše i pruži podršku u cilju rešavanja sporne situacije.
- Zaštita od zlostavljanja
Član 17
Zaštita od zlostavljanja ostvaruje se, u skladu sa Zakonom, u postupku:
1) posredovanja kod poslodavca;
2) utvrđivanja odgovornosti zaposlenog koji se tereti za zlostavljanje kod poslodavca;
3) pred nadležnim sudom.
- a) Zaštita od zlostavljanja koja se ostvaruje kod poslodavca
Podnošenje zahteva za zaštitu od zlostavljanja
Član 18
Pre pokretanja postupka za zaštitu od zlostavljanja zaposleni koji smatra da je izložen
zlostavljanju treba, ako je to u konkretnom slučaju izvodljivo i moguće, da jasno stavi do
znanja licu za koje smatra da vrši zlostavljanje da je njegovo ponašanje neprihvatljivo i
da će potražiti zakonsku zaštitu ako takvo ponašanje odmah ne prestane.
Član 19
Zaposleni koji smatra da je izložen zlostavljanju, pre podnošenja tužbe sudu treba da
pokuša da ostvari zaštitu od zlostavljanja u postupku kod poslodavca, u skladu sa
Zakonom.
Zaposleni koji smatra da je izložen zlostavljanju od strane poslodavca sa svojstvom
fizičkog lica (preduzetnik) ili odgovornog lica u pravnom licu (direktor i dr.), može da
podnese tužbu sudu protiv poslodavca bez prethodnog pokretanja postupka za zaštitu
od zlostavljanja kod poslodavca, u skladu sa Zakonom.
Kome se podnosi zahtev
Član 20
Zahtev za zaštitu od zlostavljanja podnosi se odgovornom licu kod poslodavca sa
svojstvom pravnog lica (direktor i dr.), odnosno poslodavcu sa svojstvom fizičkog lica
(preduzetnik) ili drugom licu koga oni ovlaste (u daljem tekstu: ovlašćeno lice kod
poslodavca).
Ovlašćenje iz stava 1. ovog člana daje se u pismenom obliku, u skladu sa zakonom.
Zahtev iz stava 1. ovog člana može podneti i predstavnik sindikata, lice nadležno za
poslove bezbednosti i zdravlja na radu, predstavnik zaposlenih za bezbednost i zdravlje
na radu ili odbor za bezbednost i zdravlje na radu – uz pismenu saglasnost zaposlenog
koji smatra da je izložen zlostavljanju.
Rok za podnošenje zahteva
Član 21
Zahtev za zaštitu od zlostavljanja kod poslodavca može se, u skladu sa Zakonom,
podneti u roku od šest meseci od dana kada je poslednji put izvršeno ponašanje koje
predstavlja zlostavljanje.
Istekom roka iz stava 1. ovog člana pravo na pokretanje postupka za zaštitu od
zlostavljanja zastareva.
Za vreme trajanja roka iz stava 1. ovog člana i za vreme vođenja postupka
posredovanja ne teku rokovi zastarelosti propisani zakonom za utvrđivanje
odgovornosti zaposlenog za nepoštovanje radne discipline, odnosno povredu radne
dužnosti.
Sadržina zahteva
Član 22
U zahtevu za pokretanje postupka za zaštitu od zlostavljanja treba da se navedu:
1) podaci o podnosiocu zahteva;
2) podaci o zaposlenom koji smatra da je izložen zlostavljanju, ako nije podnosilac
zahteva;
3) podaci o zaposlenom koje se tereti za zlostavljanje;
4) kratak opis ponašanja za koje se opravdano veruje da predstavlja zlostavljanje;
5) trajanje i učestalost ponašanja koje se smatra zlostavljanjem, kao i datum kada je
poslednji put učinjeno to ponašanje;
6) dokazi (svedoci, pisana dokumentacija, lekarski izveštaji, dozvoljeni audio i video
zapisi i dr.).
Određivanje posrednika
Član 23
Poslodavac, odnosno ovlašćeno lice kod poslodavca dužno je da, u roku od tri dana od
dana prijema zahteva za zaštitu od zlostavljanja, stranama u sporu predloži
posredovanje kao način razrešenja spornog odnosa i da predloži da izaberu lice sa
spiska posrednika kod poslodavca ili sa drugog spiska, u skladu sa Zakonom, odnosno
da predloži posrednika za konkretan slučaj.
Ako se strane u sporu i poslodavac, odnosno ovlašćeno lice kod poslodavca ne mogu
da sporazumeju o određivanju, odnosno izboru posrednika, lice iz stava 1. ovog člana
dužno je da, bez odlaganja, podnosiocu zahteva i zaposlenom koji smatra da je izložen
zlostavljanju a nije podnosilac zahteva, dostavi pismeno obaveštenje da postupak
posredovanja nije uspeo, jer nije postignut sporazum o određivanju, odnosno izboru
posrednika.
Od dana dostavljanja obaveštenja iz stava 2. ovog člana teče rok od 15 dana, propisan
Zakonom, za podnošenje tužbe sudu za zaštitu od zlostavljanja.
Posredovanje
Član 24
Postupak posredovanja sprovodi se u skladu sa Zakonom.
Ako posredovanje uspe, strane u sporu, uz učešće posrednika, zaključuju sporazum
koji, saglasno članu 21. stav 1. Zakona, naročito sadrži mere koje su usmerene na
prestanak ponašanja koje predstavlja zlostavljanje, odnosno isključenje mogućnosti
nastavljanja takvog ponašanja – zlostavljanja.
Dejstvo sporazuma postignutog u postupku posredovanja zavisi od volje strana u
sporu, ako je sporazumom obuhvaćeno uređivanje ponašanja u njihovom međusobnom
odnosu.
Sporazum može sadržati preporuke poslodavcu u pogledu otklanjanja mogućnosti
nastavljanja zlostavljanja (premeštaj zaposlenog u drugu radnu okolinu ili druge mere
koje se tiču statusa i prava strana u sporu).
Poslodavac može prihvatiti preporuke iz stava 4. ovog člana ako su u skladu sa
zakonom i njegovom poslovnom politikom.
Utvrđivanje odgovornosti zaposlenog
Član 25
Ako posredovanja nije uspelo, a postoji osnovana sumnja da je izvršeno zlostavljanje ili
da je zloupotrebljeno pravo na zaštitu od zlostavljanja, poslodavac je dužan da pokrene
postupak za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog za nepoštovanje radne discipline,
odnosno povredu radne dužnosti, u skladu sa zakonom.
Dostavljanje odluka i obaveštenja
Član 26
Poslodavac je dužan da odluku donetu u postupku utvrđivanja odgovornosti
zaposlenog koji se tereti za zlostavljanje dostavi i zaposlenom koji smatra da je izložen
zlostavljanju.
Član 27
Obaveštenja i odluke koje se donose u postupku zaštite od zlostavljanja kod
poslodavca, od čijeg dostavlja počinju da teku rokovi za podnošenje tužbe sudu
utvrđeni Zakonom dostavljaju se zaposlenom prema pravilima ličnog dostavljanja, u
skladu sa zakonom.
- b) Tužba sudu
Član 28
Zaposleni koji smatra da je izložen zlostavljanju, a koji nije zadovoljan ishodom
postupka posredovanja, odnosno postupka za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog koji
se tereti za zlostavljanje, može da podnese tužbu sudu.
Tužba se podnosi u skladu sa Zakonom.
V ZAVRŠNA ODREDBA
Član 29
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u “Službenom
glasniku Republike Srbije”.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
– propis objavljen u „Službenom glasniku RS“ broj 62/2010 od 03.09.2010. godine, stupio na snagu
04.09.2010. godine.